Maksetaanko yhdessä vai erikseen?

Yksi unelmoi uudesta iPhone X:stä ja toinen haluaa päästä testaamaan Huawei Mate 10 Pro:n tekoälyä. Meillä kaikilla on yhtä henkilökohtainen maku ja toiveet puhelinten kuin vaikkapa vaatteiden tai ruuan suhteen, ja juuri siitä laskunjakoidea sai alkunsa.

Vielä muutama vuosi sitten koko firmalle tilattiin kerralla samanlaiset ja väriset puhelimet, eikä työntekijällä ollut välttämättä sananvaltaa mitä valitaan. Yrityksen johdolla saattoi olla arvokkaammat luurit verrattuna muiden huokeampiin malleihin, mutta siinäpä se. Puhelin oli yhteydenpitoväline – ei muuta.

Näistä ajoista on tultu pitkälle. Koska nykyään työpuhelin ja siviilipuhelin ovat yhä useammalle yksi ja sama laite, on fiksua, että jokainen saa käyttöönsä juuri sen puhelimen kuin itse haluaa. Laskun jakaminen eri henkilöiden kesken on ollut pitkään mahdollista niin ravintoloissa kuin takseissakin, ja nyt sama onnistuu helposti myös puhelinkaupoilla.

Tyytyväinen työntekijä vs. siedettävät kulut?

Teknologian kehityksen myötä työntekotapamme ovat kehittyneet entistä monipuolisimmaksi – tietokoneet, kännykät ja tabletit mahdollistavat sen, että työntekijä voi valita vapaammin missä, miten ja milloin töitä haluaa tehdä. Henkilökohtaisten työtapojemme rinnalle tarvitaan myös yhä henkilökohtaisemmat työvälineet, eikä parin erilaisen puhelinmallin väliltä valitseminen enää riitä.

Vaikka olisikin varmasti mukavaa antaa kaikille työntekijöille käyttöön aina uusimmat mallit, ei kaikilla tai edes useimmilla yrityksillä ole tähän välttämättä mahdollisuutta. Juuri tähän haasteeseen laskunjakopalvelu vastaa, sillä yritysten ei tarvitse enää valita tyytyväisten työntekijöiden ja kohtuusuuruisten laitekulujen välillä.

Laskunjaossa kaikki voittavat

Laskunjakopalvelu on win-win -tilanne, jossa työntekijä saa haluamansa työvälineen, vaikka toivottua mallia ei löytyisikään yrityksen vakioimista laitteista.

Laskunjakopalvelu on win-win -tilanne, jossa työntekijä saa haluamansa työvälineen, vaikka toivottua mallia ei löytyisikään yrityksen vakioimista laitteista. Jos työnantaja on esimerkiksi sopinut, että kukin työntekijä saa valita Data-Infon verkkokaupasta maksimissaan 350 euron puhelimen, mutta unelmiesi puhelin maksaa 500 euroa, voi laskun jakaa kahteen osaan – työnantaja maksaa 350 euron rajaan asti ja työntekijä kustantaa loput laitteen hinnasta itse helposti verkkomaksulla.

Näin työntekijällä on mahdollisuus saada mieleisempi puhelin kuin työnantaja on valmis maksamaan. Pointtina ei ole laittaa työntekijöitä maksamaan itse työvälineitään, vaan mahdollistaa heille toiveiden mukaisen päätelaitteen käyttö. Laskunjako hyödyttää paitsi työntekijää, myös yritystä, joka tietää aina laitekulunsa ennakkoon ja pystyy hallita niitä helpommin ilman, että työntekijöiltä tulee palautetta työvälineistä.

Portaali lisää tyytyväisyyttä

Palvelun paras ja arkea helpottavin puoli on, ettei yrityksen talouden tarvitse säätää laskujen kanssa, sillä laskunjako hoituu itsestään, kun laitteet tilataan Data-Info portaalin kautta.

Koko homman verkkomaksuineen saa hoidettua maaliin vaikka kännykällä, ja vapaus valita mieleinen laite itse lisää työntekijätyytyväisyyttä.


Katso Huawein uutusmallit ja paljon muuta tästä!