Telia mukana startup-yritys Meetingpackage.comin kasvussa

MeetingPackage.com on tehnyt juuri sen, mitä startup-yrityksiltä nykypäivänä odotetaan: laajentunut kovaa tahtia ulkomaille. Nousujohtoinen yritys tarvitsee maailmanvalloitusta varten myös toimivat työvälineet.  Sellaiset MeetingPackage päätti hankkia Telialta.

Kokoustiloja yrityksille vuokraavalla MeetingPackage-startupilla menee kovaa. Yritys on laajentunut toimintansa yli sataan maahan yhden vuoden aikana. Toimistot löytyvät nyt Brittien ja Suomen lisäksi Italiasta, Saksasta, Tsekeistä sekä Espanjasta, eikä listalle näy loppua  ̶  seuraavaksi avataan asiakaspalvelukeskus Yhdysvaltoihin.

”Testasimme palveluamme ensin Briteissä. Järjestimme julkistustilaisuuden Lontoon keskustassa viiden tähden hotellissa, jonne kutsuimme potentiaalisia asiakkaita ja kumppaneita. Iso-Britannian valloitus sujui hyvin, ja saimme testattua, kokeeko kohderyhmämme palvelun toimivaksi ja tarpeelliseksi. Siitä oli hyvä ponnistaa eteenpäin uusille markkinoille. On ollut mahtavaa nähdä, miten isot ja kansainväliset yritykset ovat ryhtyneet käyttämään alustaamme”, hehkuttaa Saku Loukonen, toinen yhtiön perustajista.

”Etsimme luotettavaa palveluntarjoajaa, joka toimittaisi meille tietokoneet sekä muut tarvittavat laitteet, kuten Jabran laadukkaat kuulokkeet. Meillä kaikki soittelevat ulkomaanpuheluita päivittäin, joten kuulokkeissa tulee olla ensiluokkainen ääni”, Loukonen selittää.

Etsimme luotettavaa palveluntarjoajaa, joka toimittaisi meille tietokoneet sekä muut tarvittavat laitteet, kuten Jabran laadukkaat kuulokkeet.

Kun yrityksessä oli alkuaikoina kourallinen työntekijöitä, laitteet hankittiin itse kaupasta. Tämä ei kuitenkaan ollut kovin toimiva ratkaisu varsinkaan toiminnan kasvaessa.

”Jouduimme säätämään esimerkiksi kuittien ja huoltojen sekä varakoneiden kanssa, jos laitteisiin tuli jotain vikoja. Saimme Telialta tarjouksen, jonka koin kokonaisuutena toimivaksi. Päätimme hankkia kannettavat tietokoneet sekä kuulokkeet Telian kuukausimaksullisina palvelulaitteina ja tämä malli sopii meille paljon paremmin kuin se, että ostaisimme laitteet itse. Käytössämme on nyt tarvittaessa huoltopalvelu sekä lainalaitteet huollon ajaksi, mikä on tosi kätevää.”

Palvelulaitteisiin sisältyvä huoltopalvelu olikin Loukosen mukaan ratkaisevassa roolissa, kun yritys valitsi palveluntarjoajaa laitetoimituksiin.

”Onneksi tämmöisiä palveluita on olemassa. Olemme olleet todella tyytyväisiä Telian palvelulaitteisiin ja voimme suositella palvelua myös muille”, Loukonen kehuu.