Nesteen tavoitteena puhtaampi planeetta tuleville sukupolville

Tämä planeetta on ainoa kotimme, ja olemme jokainen vastuussa sen hyvinvoinnista.

Tavoitteena entistä tyytyväisemmät Nesteläiset

”Laitteet ovat hyvin henkilökohtaisia ja haluamme, että henkilöstömme saa valita mieluisan laitteen valikoimastamme. Olemme todenneet, että valinnanvapaus lisää selvästi loppukäyttäjien tyytyväisyyttä omiin työvälineisiinsä”, kertoo Nesteen Global IT Product Manager Lauri Vuorensola.

Tiimimme toimintaa ohjaavana mittarina käytämme siis luonnollisesti loppukäyttäjätyytyväisyyttä, Lauri kiteyttää.

Kolikon kääntöpuoli on prosessi. Kuinka saamme työvälineen, olipa se sitten tietokone tai puhelin, yksinkertaisesti loppukäyttäjän käyttöön?

Tilausprosessimme on aikaisemmin ollut monimutkainen prosessi, jota olemme halunneet jatkuvasti kehittää. Kumppaniksemme olemme valinneet Telian tytäryrityksen Data-Info Oy:n, joka  toimittaa meille puhelimet, tabletit sekä näihin laitteisiin liittyvät tarvikkeet. Kaikki sujuu mutkattomasti ja olemme päätyneet laajentamaan yhteistyötämme myös työasemiin. Olemme parhaillaan pilotoimassa prosessin toimivuutta.

”Teemme kokeilut live-ympäristössä, pienellä otoksella, jotta saamme varmasti todisteet yhteisen prosessimme sujuvuudesta”, Vuorensola kertoo.

Toimintamme kulmakivet

1. Nopeus

Tuotteiden saatavuus on hyvä ja toimitukset tulevat nopeasti. Tärkeää on myös, että laitteiden elinkaaret ovat aina tiedossa. Jos loppukäyttäjä ei hymyile, niin olemme epäonnistuneet. Mittaamme kaikkien tilausten tyytyväisyyttä.

2. Jousto

Loppukäyttäjiltä saamme usein ehdotuksia uusista työvälineistä. Otamme pyynnöt ilolla vastaan ja laajennamme valikoimaa toiveiden perusteella. Työskentelytavat muuttuvat ja työvälineiden tulee tukea muutosta.

3. Ketteryys

Vaikka olemme iso yritys, voimme toimia ketterästi. Ketteryyden mahdollistaa olemassa olevien prosessien maksimaalinen hyödyntäminen.  ”Pyörää ei tarvitse aina keksiä uudelleen”, kiteyttää Lauri Vuorensola.