Sujuvampia työpäiviä sekä asiakkaille että omalle henkilöstölle

Kun yritys tarjoaa asiakkailleen tuotteena parempia työpäiviä ja niitä tukevia palveluita, olisi outoa jos oman henkilöstön arki ei olisi yhtälailla jouhevaa. Tämän takia Sininen Meteoriitti hankkii työntekijöilleen laitteet palveluna Telialta.

Toimivilla työvälineillä työ sujuu ketterästi. Paitsi että Sininen Meteoriitti haluaa omasta arjestaan sujuvaa, lupaa se nopeaa palvelua myös omille asiakkailleen – oman, käyttäjäystävällisen intranetin yrityksen asiakkaat saavat käyttöönsä jopa viikossa. Sinisen Meteoriitin toteuttamassa ratkaisussa on kiinnitetty huomiota muun muassa palvelun sosiaalisiin ominaisuuksiin, jotta asiakasyritysten työntekijät pystyvät helposti viestimään keskenään.

”Olemme kansainvälistyvä yritys ja maailmalle olemme menossa ylpeästi nimenomaan omalla Valo Intranet -tuotteellamme. Se on Suomessa ollut menestys, ja nyt haluamme tarjota myös kansainvälisillä markkinoilla menestyskonseptiamme”, Tauriola sanoo.

Jotta meteoriittilaiset voisivat keskittyä asiakkaiden arjen sujuvoittamiseen, he itse helpottavat omaansa hankkimalla työlaitteensa palveluna Telialta. Työpuhelimet ja tietokoneet hankitaan kuukausimaksullisena palveluna, joka sisältää vakuutuksen, laiterekisterin kaikille laitteille sekä tietoturvallisen kierrätyksen. Puhelimissa palveluun sisältyy myös huoltopalvelu ja lainalaite huollon ajaksi.

”Olemme käyttäneet Telian palvelua syksystä 2016 lähtien ja tähän mennessä olemme olleet hyvin tyytyväisiä”, Sinisen Meteoriitin IT Manager Tommy Tauriola kehaisee.

”Laitteet palveluna toimitettuna on ollut varsin toimiva konsepti, ja myös lainalaite huollon aikana on ollut kätevä. Meidän työntekijät ovat pystyneet asioimaan näissä tilanteissa suoraan Telian kanssa, mikä on vähentänyt meidän IT:n työkuormaa”, Tauriola selvittää.

Meidän työntekijät ovat pystyneet asioimaan näissä tilanteissa suoraan Telian kanssa, mikä on vähentänyt meidän IT:n työkuormaa.

Hän on tyytyväinen erityisesti siihen, että palvelu on kattava.

”Kun laitteet hankitaan itse joltakin toimittajalta, joudutaan käyttämään aikaa esimerkiksi takuuasioiden hoitamiseen. Käytöstä poistetut laitteet pitää toimittaa asianmukaisesti kierrätykseen niiden tultua elinkaarensa päähän ja ne pitää myös tyhjentää tietoturvallisesti. Tämä rumba on jäänyt pois, kun saamme kaikki palvelut yhdessä paketissa.”

Sinisen Meteoriitin omat työntekijät tekevät paljon myös liikkuvaa työtä. Mahdollisissa ongelmatilanteissa onkin näppärää, kun tilalle saa tarvittaessa lainalaitteen, ja puhelimen toimittaminen huoltoon on helppoa. Toisaalta kun yritys on täynnä IT-asiantuntijoita, työntekijät ovat teknisiä ongelmia kohdatessaan myös varsin omatoimisia.

”Myös palvelun hinta on ollut mielestäni järkevä. Kokonaisuutena voi siis todeta, että Telian palvelu on toiminut hyvin ja se on ratkaisuna meille juuri oikea”, Tauriola summaa.