Niemelän auto parantaa asiakaspalvelua palvelulaitteilla

Autokaupan siirtyessä enenevästi autohalleista nettiin, korostuu kauppiaan ja asiakkaan välinen suhde. Uusiin Mercedes-Benz-autoihin erikoistunut Niemelän auto tarvitsee toimivia laitteita sujuvoittaakseen asiakaspalvelua, ja siksi yritys onkin ottanut käyttöönsä Telian palvelulaitteet.

Autoliikkeen työntekijöiden ja asiakkaiden välinen viestintä kulkee entistä enemmän mobiliilaitteiden välityksellä. Jotta Niemelän auto voisi tarjota asiakkailleen laadukkaita myynti- ja huoltopalveluja, on yritys ottanut Telian tytäryhtiö Data-Infolta käyttöönsä iPadit ja iPhonet palveluna.

”Autokauppa on yhä enemmän säännöllistä yhteydenpitoa asiakkaiden palvelemiseksi ja sitouttamiseksi auton koko elinkaaren ajan. Tässä työssä mobiililaitteet korostuvat – puhelinsoittoja ja kyselyitä tuotteista tulee jatkuvasti, tarjouksia lähetellään sähköpostitse päivittäin, myymälässä esittelyt hoidetaan tabletin kautta, huolto vastaanottaa kaikki tilaukset puhelimitse ja lisävarustetilauksia tippuu sähköpostiin vähän väliä. Kyllä meillä työpäivä keskeytyisi aika pahasti ilman toimivia laitteita”, Niemelän auton myyntipäällikkö Jari Niemelä kertoo.

Autokauppa on yhä enemmän säännöllistä yhteydenpitoa asiakkaiden palvelemiseksi ja sitouttamiseksi auton koko elinkaaren ajan

Helppous ja toimivuus ­– näihin sanoihin Niemelä tiivistää palvelulaite-mallin. Hänen mukaansa varsinkin autohuollon puolella sattuu ja tapahtuu milloin mitäkin, jolloin Telian palvelulaite, joka sisältää itse laitteen lisäksi myös kaikki hyödylliset palvelut, on korvaamaton etu yritykselle.

”Nyt kun ostimme laitteet palveluna, voimme luottaa siihen, että työvälineemme ovat aina ajan tasalla ja toimintakunnossa. Hommat eivät seiso, sillä vahingon sattuessa Telialta lähetetään käyttöön korvaavan puhelin tai tabletti rikkoutuneen tilalle ja vakuutus korvaa laitteen vahingon. Kaikki toimii vieläpä tosi nopeasti – jos puhelin menee rikki, on seuraavana päivänä jo uusi tilalla”, Niemelä huomauttaa tyytyväisenä.

Yrittäjänä Niemelä kertoo arvostavansa palvelulaitteiden tuomaa etua. Paitsi että laitteiden kuukausimaksu tulee laitteen omistamista edullisemmaksi, myös huoltopalvelu tuo taloudellista turvaa.

”Nyt meillä ei tule enää laitteista yllätyskuluja. Vaikka laitteet ovat olleet meillä käytössä vasta vähän aikaa, voin nyt jo todeta olevani todella tyytyväinen tähän ratkaisuun.”