Palvelulaitteilla sujuvuutta kiinteistövahinkojen korjaamiseen – Polygon Finland Oy

Vesivahingon sattuessa nopea reagointi minimoi syntyviä vaurioita, vähentää jälkitöitä ja hallitsee kustannuksia. Kiinteistövahinkojen asiantuntija Polygon Finlandin vahvuuksiin kuuluu kaiken raportoinnin hoitaminen paikan päällä vahinkokohteessa. Jotta prosessi saadaan mahdollisimman nopeasti käyntiin, on myös laitteiden pysyttävä tempossa mukana.

Polygonin työssä mobiilityövälineet nousevat tärkeään asemaan, ja mahdollistaakseen toimintansa Polygon on ostanut Telian tytäryhtiö Data-Infolta laitteet työntekijöidensä käyttöön palvelulaitteina.

”Hoidamme kaiken yhteydenpidon Samsung-puhelimilla ja -tableteilla. Asiakas saa esimerkiksi heti käyntimme jälkeen vahingonkartoitusraportin sähköpostiinsa. Toimivat puhelimet sekä tabletit ovat todella tärkeitä palveluketjumme toimivuudelle ja mahdollistavat palveluidemme korkean laadun”, kertoo Polygon Finlandin IT-päällikkö Marko Alakoski.

Alakosken mukaan Polygon valitsi Samsungin laitteet, koska ne ovat helppokäyttöisiä ja kestäviä. Kentältä onkin tullut paljon positiivista palautetta etenkin mallista Active Tab 2, joka sopii hyvin käteen ja jossa on erityisen tarkka kynä.

Luotettava kumppani apuna arjessa

Polygonilla on noin 300 työntekijää, jotka kiertävät asiakkaiden luona ympäri Suomen. Tällaisen työntekijämassan kanssa organisointi on kaikki kaikessa, mikä pätee myös mobiilitarvikkeiden tilauksiin ja huoltoon. Alakoski korostaakin palvelulaitteiden helppoutta sekä mallin tuomia säästöjä laitekuluissa.

”Vähän väliä jonkun työntekijän puhelin tai tabletti menee rikki ja se joudutaan viemään huoltoon tai korvaamaan uudella. Ostamalla laitteet palveluina säästymme uuvuttavalta ylläpitorumbalta. Kenenkään ei tarvitse käyttää työaikaa huoltojen varaamiseen tai laiteostoksilla ravaamiseen. Voimme luottaa siihen että Data-Info hoitaa huollot ja laitetoimitukset puolestamme. Loistava lisä on myös huollosta saatava varalaite, näin työntekijämme voivat jatkaa hommiaan kenttätöissä, vaikka oma puhelin olisikin hetkellisesti huollossa.”

Kriisejä päivittäin omien asiakkaidensa puolesta hoitava Polygon ei kaipaa ongelmatilanteita omaan organisaatioonsa, ja siksi yrityksessä ollaankin oltu tyytyväisiä Data-Infon toimivaan palveluun.

”Palvelulaite-konsepti on hyvin toteutettu ja se helpottaa huomattavasti meidän arkeamme paitsi kenttätyössä, myös toimistolla. Asiakasportaalin kautta voimme hallita koko yrityksen laitetilauksia samasta paikasta. Kätevä yksityiskohta on myös se, että kun uusi laite on tilattu palvelu lähettää aina automaattisesti yksittäiselle loppukäyttäjälle viestin tilauksen käynnistymisestä. Näin myös sisäinen viestintämme helpottuu kun työntekijöiden ei tarvitse kysellä laitetilauksiensa perään. Koska sujuva asiakaspalvelu on yksi Polygonin keskeisimmistä arvoista, vaadimme sitä myös omilta kumppaneiltamme. Data-Infon kanssa tämä on onnistunut”, Alakoski sanoo.